Varaus- ja peruutusehdot
-
Vierumäki-lahjakortin voimassaoloaika on 12 kk ostohetkestä. Voimassaoloaika tulostuu lahjakorttiin automaattisesti. Vierumäki-lahjakorttiin voit ladata arvoa itse valitsemallasi summalla ja sen voi käyttää joko kerralla tai osissa. Huomioithan, että emme jatka lahjakorttien voimassaoloaikaa eikä lahjakortteihin saa ostettua lisäaikaa, mikäli kortin arvosta on sen voimassaoloaikana käytetty vain osa. Emme myöskään korvaa kadonnutta tai varastettua korttia tai vaihda sen arvoa rahaksi.
-
Varauksen siirtäminen toiseen ajankohtaan
Laita viestiä verkkokaupasta tehdyistä varauksista osoitteeseen peruutukset@vierumaki.fi ja Vierumäki Friends-mobiilisovelluksen kautta tehdyistä varauksista osoitteeseen vierumakifriends@vierumaki.fi, ja kerro minkä varauksen haluat perua.
Tämän jälkeen varaa uusi tunti ja maksa se. Rahat perutusta tunnista palautetaan sinulle mikäli peruutuksesta tapahtunut ilmoitus on tullut 24h ennen tunnin alkamista.Varauksen peruutus
Verkkokaupasta tehdyt varaukset peruutetaan laittamalla viestiä sähköpostiosoitteeseen peruutukset@vierumaki.fi. Mikäli peruutusilmoitus on tapahtunut 24h ennen tunnin alkamista, palautamme varauksen hinnan.
Vierumäki Friends-mobiilisovelluksen kautta tehdyt varaukset peruutetaan laittamalla viestiä sähköpostiosoitteeseen vierumakifriends@vierumaki.fi. Mikäli peruutusilmoitus on tapahtunut 24h ennen tunnin alkamista, palautamme varauksen hinnan. -
VIERUMÄKI
VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT: HOTELLIT JA KAMPUSHUONEET JA VALKJÄRVEN RANTAMÖKIT
Seuraavat varaus- ja peruutusehdot ovat voimassa yksittäisissä Vierumäki Yhtiöiden hotellien ja kampushuoneiden varauksissa.Huippusesongilla ja erikoistapahtumissa varaus- ja peruutusehdot saattavat poiketa näistä ehdoista.
Näitä varaus- ja peruutusehtoja noudatetaan 01.02.2022 alkaen.
Vierumäki Yhtiöt
Vierumäki-Yhtiöt, jäljempänä Vierumäki, käsittää seuraavat yhtiöt: Vierumäki Sports Oy ja Suomen Urheiluopiston Kannatusosakeyhtiö.
1. Varauksen tekeminen ja maksu
Varauksen yhteydessä tulee asiakkaan ilmoittaa nimi, osoite, puhelin, sähköposti sekä maksutapa. Varaus sitoo Vierumäkeä, kun se on vahvistettu asiakkaalle sähköpostilla ja kun asiakas on saanut siitä varausnumeron.
2. Saapuminen ja lähteminen
Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 15 alkaen ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12 mennessä. Vierumäellä voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valittuun hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja, huonetta pidetään varattuna asiakkaalle klo 18 saakka varaukseen merkittynä saapumispäivänä. Jos asiakas saapuu tätä myöhemmin, on asiakkaan ilmoitettava tästä Vierumäelle, puh. 0800 870 870. Muussa tapauksessa Vierumäki voi myydä huoneen edelleen.
3. Maksuehdot ja laskutus
Hyväksytyt maksutavat ovat käteinen, luottokortti tai pankkikortti. Maksu tulee suorittaa tulopäivänä Vierumäen vastaanottoon. Vierumäki voi edellyttää huippusesongilla, erikoiskampanjoissa, verkkokaupassa ja erikoistapahtumissa koko- tai osaennakkomaksua varauksesta. Jos sovittua koko- tai osaennakkomaksua ei makseta eräpäivään mennessä,
Vierumäellä on oikeus perua varaus.
4. Peruutus
Asiakas voi peruttaa yksittäisen huonevarauksen kuluitta saapumista edeltävänä päivänä, viimeistään klo 18:00 mennessä. Mikäli asiakas jättää perumatta tai jättää saapumatta, on Vierumäellä oikeus veloittaa häneltä majoituksen osalta yhden vuorokauden hinta sekä muut
mahdolliset varaukseen liittyvät lisäpalvelut. Varaukset voivat olla myös ilman peruutusoikeutta. Näitä ovat mm. erikoishintaiset tai sesongille kohdistuvat varaukset. Oman matkavakuutuksen kattavuus kannattaa tarkistaa mahdollisen sairastumisen ja varauksen peruuntumisen varalta. Mikäli Vierumäelle on aiheutunut kustannuksia asiakkaan tilaamista palveluista tai järjestelyistä, kuten esimerkiksi tilavaraukset, henkilöstökulut, juhlakoristelut, esitystekniikka, muiden tilaukseen tarvittavien tilojen varaaminen, varautuminen erityisruokavalioihin tai mikä tahansa kolmannelta osapuolelta tilattu palvelu jne. on Vierumäki oikeutettu veloittamaan asiakkaalta niistä aiheutuneet kulut, riippumatta siitä onko
varaus peruttu tai muutettu peruutusehtojen puitteissa.Kaikki peruutukset tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen: peruutukset@vierumaki.fi
5. Varauksen siirtäminen
Varauksen siirto katsotaan peruutusehtojen näkökulmasta peruutukseksi ja uudeksi varaukseksi. Varausta ei voi myöskään siirtää kolmannelle osapuolelle ilman Vierumäen hyväksymistä.
6. Lemmikkieläimet
Vierumäki sallii lemmikkieläinten tuomisen erikseen määriteltyihin majoitustiloihin. Lemmikkieläimen tuomisesta majoitustiloihin on sovittava aina erikseen varausvaiheessa. Lemmikin tuomisesta majoitustiloihin veloitamme hinnaston mukaisen lisämaksun.
7. Asiakkaan vastuu
Vierumäki ei vastaa esineistä, joita säilytetään Vierumäen tiloissa tai sen alueella tai jotka unohtuvat sinne. Asiakas vastaa itse alueelle tuomastaan irtaimesta omaisuudesta. Vierumäki suosittelee asiakkailleen matkavakuutusta mahdollisia poikkeustilanteita ja -tapauksia varten. Vierailunsa aikana Asiakas on vastuussa kaikesta toiminnastaan Vierumäen tiloissa ja sen alueella. Asiakas on velvollinen korvaamaan ympäristölle, kiinteistölle tai irtaimelle aiheuttamansa vahingot täydessä laajuudessaan. Korvausvelvollisuus koskee myös
lisäsiivousta, mikä on aiheutunut Asiakkaan huolimattomasta tai väärästä toiminnasta.
8. Asiakkaan esiintyminen Vierumäen tiloissa
Asiakas on velvollinen noudattamaan hyviä tapoja ja ottamaan huomioon Vierumäen
yleiset järjestyssäännöt. Asiakkaan vakavasti rikkoessa näitä sääntöjä, on Vierumäki oikeutettu välittömästi perumaan asiakkaan varauksen ja poistamaan asiakkaan toimitiloistaan. Asiakkaan on tällöin kuitenkin maksettava majoituksensa ja kaikkien tilaamiensa tuotteiden ja palveluiden hinta kokonaisuudessaan, eikä hän voi vaatia maksujen palauttamista.
9. Vierumäen vastuu
Vierumäki ei ole vastuussa välillisistä vahingoista eikä Asiakkaalle sattuneista loukkaantumisista vierailun aikana tapahtuneissa aktiviteeteissa, ellei loukkaantuminen johdu selkeästä puutteesta Vierumäen yleisessä turvallisuudessa. Vierumäki ei myöskään vakuuta asiakasta hänen vierailunsa ajaksi, vaan asiakas on itse vastuussa vakuutuksistaan.
10. Huomautukset ja reklamaatiot
Kaikki mahdolliset majoitukseen ja/tai palveluun liittyvät huomautukset ja reklamaatiot on osoitettava viipymättä jo majoituksen aikana suoraan Vierumäen asiakaspalveluun.
11. Force Majeure
Vierumäki ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon ja jonka seurauksia se ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa.
12. Varaukseen liittyvä asiakasviestintä
Vierumäki lähettää sähköpostilla asiakasviestintää varaustiedoissa ilmoitettuun
sähköpostiosoitteeseen. Viestintä sisältää muun muassa Vierumäen palvelutarjontaa ja ohjeistusta. Majoittumisen jälkeen lähetämme palautekyselyn.
Yhteystiedot:
Vierumäki Sports Oy, puh. 0300 870 870Seuraavat varaus- ja peruutusehdot ovat voimassa varatessasi, ostaessasi tai tilatessasi palveluita yksityisasiakkaana ja tuotteita Vierumäki Yhtiöltä.
Yksityisasiakkaan peruutusehtoja sovelletaan samaan perheeseen kuuluvien henkilöiden osalta. Näitä varaus- ja peruutusehtoja sovelletaan 21.2.2020 alkaen, ellei tarjouksessa toisin mainita.
Koronatilanteet
Mikäli Aluehallintovirastolta ei ole tullut virallista kieltoa liittyen varaukseenne, noudatamme normaaleja peruutusehtojamme.
Vierumäki Yhtiöt, jäljempänä Vierumäki
Seuraavat varaus- ja peruutusehdot ovat voimassa varatessasi, ostaessasi tai tilatessasi palveluita yksityisasiakkaana ja tuotteita Vierumäki Yhtiöltä. Yksityisasiakkaan peruutusehtoja sovelletaan samaan perheeseen kuuluvien henkilöiden osalta. Näitä varaus- ja peruutusehtoja sovelletaan 21.2.2020 alkaen, ellei tarjouksessa toisin mainita.
1. Varaus ja vahvistaminen
Varauksen yhteydessä tulee asiakkaan ilmoittaa nimi, asuinosoite, saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa. Varaus sitoo Vierumäkeä, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai esimerkiksi sähköpostitse ja kun asiakas on saanut siitä vahvistusnumeron. Varaus vahvistetaan luottokorttinne numero- ja voimassaolotiedoilla.
2. Saapuminen ja lähteminen
Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 16 alkaen ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12 mennessä. Vierumäellä voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valittuun hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja huonetta pidetään varattuna asiakkaalle klo 18 saakka varaukseen merkittynä saapumispäivänä. Jos asiakas saapuu tätä myöhemmin, on asiakkaan vahvistettava myöhäinen tuloaika luottokortilla. Muussa tapauksessa Vierumäki voi myydä huoneen edelleen. Jos saavut Vierumäelle sen tuloaikoja noudattaen, mutta varattua huonetta ei ole vapaana, hotellin on ilman lisäkustannuksia hankittava lähin mahdollinen vastaavan tasoinen majoitus.
3. Varaustakuu
Varauksen varmistamiseen voidaan käyttää kansainvälistä luottokorttia. Vierumäki pitää majoitusta varattuna klo 18 jälkeenkin, ilman että sinun erikseen tarvitsee ilmoittaa myöhäisestä saapumisesta. Tätä varten Vierumäki tarvitsee sinulta seuraavat tiedot: nimesi, kortin numeron ja voimassaoloajan, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Vierumäki voi pyytää nämä tiedot kirjallisesti tai suullisesti.
4. Peruutus ja saapumatta jättäminen
Asiakas voi peruttaa yksittäisen huonevarauksen kustannuksitta viimeistään klo 18:00 mennessä varausta edeltävänä päivänä. Mikäli asiakas jää saapumatta on Vierumäellä oikeus veloittaa häneltä majoituksen osalta yhden vuorokauden hinta. Mikäli varaukseen liittyy muitakin tuotteita tai palveluita, noudatetaan alla kuvattuja varauksen peruutusehtoja kokonaisuudessaan myös huonevarauksen osalta. Peruutus tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen peruutukset@vierumaki.fi
Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut Vierumäelle.
Vahvistettujen majoitus- ja kurssivarausten peruuntumisesta veloitamme toimisto- ja käsittelykulut 20 €.
Veloitus tilauksen arvosta 1-5 osallistujaa tai huonevuorokautta:
Ei veloitusta 14 vrk
50 % 7 vrk
75 % 5 vrk
100 % 2 vrk
Jos asiakas jättää saapumatta, Vierumäellä on oikeus veloittaa korvauksena sinulta yhden vuorokaudenhinta veroineen sekä muut mahdolliset varaukseen liittyvät lisäpalvelut. Mikäli Vierumäelle on aiheutunut kustannuksia asiakkaan tilaamista palveluista tai järjestelyistä, kuten esimerkiksi tilavaraukset, henkilöstökulut, juhlakoristelut, esitystekniikka, muiden tilaukseen tarvittavientilojen varaaminen, varautuminen erityisruokavalioihin tai mikä tahansa kolmannelta osapuolelta tilattu palvelu jne. on Vierumäki oikeutettu veloittamaan asiakkaalta niistä aiheutuneet kulut, riippumatta siitä onko varaus peruttu tai muutettu peruutusehtojen puitteissa.
5. Varauksen siirtäminen
Varausta ei voi siirtää kolmannelle osapuolelle ilman Vierumäen hyväksymistä.
6. Lemmikkieläimet
Toimittaja Vierumäki sallii lemmikkieläinten tuomisen erikseen määriteltyihin majoitustiloihin. Lemmikkieläimen tuomisesta majoitustiloihin on sovittava aina erikseen varausvaiheessa. Lemmikintuomisesta majoitustiloihin veloitamme hinnaston mukaisen lisämaksun.
7. Maksuehdot ja laskutus
Hyväksytyt maksutavat ovat käteinen, luottokortti tai pankkikortti.
8. Asiakkaan vastuu
Vierumäki ei vastaa esineistä, joita säilytetään Vierumäen tiloissa tai sen alueella tai unohtuvat sinne. Asiakas vastaa itse tuomistaan alueelle irtaimesta omaisuudesta. Vierumäki suosittelee asiakkailleen matkavakuutusta mahdollisia poikkeustilanteita ja -tapauksia varten, koska Vierumäellä ei ole velvollisuutta hyväksyä peruutusta ilman peruutuskuluja esim. lääkärintodistuksen tai muun vastaavan perusteella. Vierailunsa aikana Asiakas on vastuussa kaikesta toiminnastaan Toimittajan Vierumäen tiloissa ja sen alueella. Asiakas on velvollinen korvaamaan ympäristölle, kiinteistölle tai irtaimelle aiheuttamansa vahingot täydessä laajuudessaan. Korvausvelvollisuus koskee myös lisäsiivousta, mikä on aiheutunut Asiakkaan huolimattomasta tai väärästä toiminnasta.
9. Asiakkaan esiintyminen Vierumäen tiloissa
Asiakas on velvollinen noudattamaan hyviä tapoja ja ottamaan huomioon Vierumäen yleiset järjestyssäännöt. Asiakkaan vakavasti rikkoessa näitä sääntöjä, on Vierumäki oikeutettu välittömästi perumaan asiakkaan varaus ja poistamaan asiakas toimitiloistaan. Asiakkaan on tällöin kuitenkin maksettava majoituksensa ja kaikkien tilaamiensa tuotteiden ja palveluiden hinta kokonaisuudessaan, eikä hän voi vaatia maksujen palauttamista.
10. Vierumäen vastuu
Vierumäki ei ole vastuussa välillisistä vahingoista eikä Asiakkaalle sattuneista loukkaantumisista vierailun aikana tapahtuneissa aktiviteeteissa, ellei loukkaantuminen johdu selkeästä puutteesta Vierumäen yleisessä turvallisuudessa. Vierumäki ei myöskään vakuuta asiakasta hänen vierailunsa ajaksi, vaan asiakas on itse vastuussa vakuutuksistaan.
11. Force Majeure
Vierumäki ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa.
12. Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä Netsin ja pankkien kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com -
VIERUMÄKI
VARAUS JA PERUUTUSEHDOT: LOMAHUONEISTOT JA MÖKIT JA KOKOUSHUVILAT
Näitä varaus- ja peruutusehtoja noudatetaan 1.2.2022 alkaen Vierumäki Sports Oy:n välittämien lomahuoneistojen ja mökkien vuokrauksessa.
1. Varauksen tekeminen ja maksu
Varauksen yhteydessä tulee asiakkaan ilmoittaa nimi, osoite, puhelin, sähköposti sekä maksutapa. Varaus sitoo Vierumäkeä, kun se on vahvistettu asiakkaalle sähköpostilla ja kun asiakas on saanut siitä varausnumeron.
2. Varauksen peruuttaminen ja muuttaminen
Peruutus on aina tehtävä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen: peruutukset@vierumaki.fi Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut Vierumäki Sports Oy:lle.Jos asiakas peruuttaa varauksen aikaisemmin kuin 28 vuorokautta ennen varauksen alkua, peritään mahdollisesta ennakkomaksun maksunpalautuksesta toimitusmaksu 20 €, jota ei palauteta.
Mikäli varaus peruutetaan myöhemmin kuin 28 vuorokautta ennen varauksen alkua, ei asiakkaan suorittamia maksuja palauteta lainkaan ja mahdollinen vielä suorittamatta oleva vuokrauksen hinta peritään asiakkaalta. Varauksen siirto katsotaan peruutusehtojen näkökulmasta peruutukseksi ja uudeksi varaukseksi. Varausta ei voi myöskään siirtää kolmannelle osapuolelle ilman Vierumäen hyväksymistä.
Matkavakuutuksen kattavuus kannattaa tarkistaa mahdollisen
sairastumisen ja varauksen peruuntumisen varalta.Jos lomakohdetta ei oteta vastaan tai se otetaan vastaan myöhästyneenä, asiakkaalla ei ole oikeutta vuokran palautukseen. Jos asiakas keskeyttää varauksensa ja poistuu lomakohteesta ennen vuokra-ajan päättymistä, ei käyttämättä jääneeltä ajalta makseta korvausta eikä asiakas ole oikeutettu vuokranpalautukseen.
3. Vuokralle antajan oikeus peruuttaa varaus
Lomakohteen omistajalla on oikeus peruuttaa varaus aikaisemmin kuin 6 kuukautta ennen vuokrauksen alkua. Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), varaus voidaan peruuttaa vielä tämän jälkeenkin. Lomakohteen omistajan peruuttaessa varauksen, asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa summa takaisin kokonaisuudessaan. Jos varaus joudutaan peruuttamaan tai vuokraus keskeyttämään asiakkaan häiriökäyttäytymisen tai muun ehtorikkeen takia, niin maksuja ei palauteta.
4. Oleskelu lomakohteessa
Lomakohde on asiakkaan käytettävissä tulopäivästä klo 16.00 lähtöpäivään klo 12.00, mikäli kohteen tiedoissa tai varausvahvistuksessa ei ole erikseen muuta todettu. Lomakohteen avaimet ja tarkemman ohjeet noudetaan saavuttaessa alueelle Hotelli Fennadan vastaanotosta. Poistuttaessa avaimet palautetaan samaan paikkaan.Vuokraan sisältyy varatun lomakohteen käyttöoikeus varatulle ajalle. Mikäli kohteen tiedoissa tai varausvahvistuksessa ei ole muuta todettu, normaalit kalusteet, keitto- ja ruokailuastiat, ruokailuvälineet sekä petivaatteet sisältyvät hintaan. Astianpesuaineet, wc- ja talouspaperit sisältyvät vuokrahintaan lomakohteessa saavuttaessa olevan määrän mukaisesti. Liinavaatteet ja pyyhkeet sisältyvät vuokraan, 1 setti/ henkilö. Lomakohteen siivouksesta loman aikana huolehtii asiakas itse. Lomakohteessa suoritetaan vuokrauksen jälkeen normaali
ylläpitosiivous lomakohteen siivousliikkeen toimesta. Asiakkaan tulee jättää lomakohde vuokrauksen jälkeen siihen kuntoon, että ylläpitosiivous on mahdollinen. Kustannukset tavanomaisen ylläpitosiivouksen ylittävästä siivouksesta peritään asiakkaalta. Tarkemmat siivousohjeet on esitetty kohdekansiossa.Lomakohdetta saa käyttää enimmillään se henkilömäärä, joka on ilmoitettu lomakohteen kuvauksessa vuodepaikkamääränä tai mitä lomakohdetta varattaessa on sovittu. Juhlista ja muista tilaisuuksista, joissa kohteen henkilömäärä tilapäisesti ylittyy tai alueelle aiheutuu muille asukkaille esimerkiksi meluhaittaa, tulee sopia ennakkoon. Majoituskohteissa hiljaisuus on 22-07. Teltan ja asuntovaunun tai vuokrattavien välineiden (esim. kylpypalju) käyttö kohteen tontilla on kielletty. Tupakointi on kielletty kaikissa lomakohteen sisätiloissa ja parvekkeilla sekä uloskäyntien ja tuuletusyhteyksien lähellä.
Lemmikkieläimen tuomisesta lomakohteeseen on ilmoitettava varausta tehtäessä.
Lemmikkieläimen saa tuoda vain kohteisiin, joissa se on sallittu. Lemmikin tuomisesta
peritään lisämaksu, jonka määrä on 45 € (2022).
Tarkempia ohjeita ja määräyksiä voidaan antaa kohdetiedoissa ja lomakohteen
käyttöoppaassa/kohdekansiossa. Asiakas on velvollinen tutustumaan kohdekansioon lomakohteeseen saavuttaessa.
5. Asiakkaan velvollisuudet ja lomakohteen luovutus lähtöpäivänä
Asiakas luovuttaa lomakohteen ja sen avaimet lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä Hotelli
Fennadan vastaanottoon. Jos asiakas lähtee asiakaspalvelun tavanomaisten aukioloaikojen ulkopuolella (esim. yöllä), on tästä sovittava ennakkoon asiakaspalvelun kanssa. Asiakas on vastuussa lomakohteessa aiheuttamistaan vahingoista täysimääräisesti.
Aiheutuneesta vahingosta on heti ilmoitettava asiakaspalveluun. Asiakas on velvollinen korvaamaan aiheuttamansa vahingot.Asiakkaan loppusiivoukseen kuuluu, että astiat tiskataan ja laitetaan paikalleen, roskat viedään jätepisteeseen, tyhjät juomapullot ja -tölkit viedään pois, huonekalut laitetaan paikoilleen.
Ruokatarvikkeet viedään pois tai ne viedään jätepisteeseen. Ovet ja ikkuna tulee sulkea ja tarkistaa, että ne ovat lukittuja. Lomakohde on poistuttaessa jätettävä siistiin kuntoon. Asiakas on velvollinen maksamaan lomakohteen siivoamisesta aiheutuvat kulut siinä tapauksessa, että lomakohteen sisätiloissa on tupakoitu tai siivousta ei ole suoritettu tai se on suoritettu puutteellisesti ja siivousliike joutuu käyttämään aikaa enemmän kuin normaali ylläpitosiivous kohteessa vaatii ennen seuraavan asiakkaan saapumista.
6.Ylivoimainen este
Vierumäki Sports Oy ei vastaa sellaisesta asiakkaalle aiheutuneesta vahingosta tai varauksen peruuntumisesta, joka aiheutuu ennalta arvaamattomasta ylivoimaisesta esteestä (force majeure) tai vastaavasta syystä (esim. sähkökatkot, luonnonilmiöt, epidemia tai eläimet, kuten hiiret ja hyönteiset), jonka seurauksia ei kohtuudella ole voinut välttää tai estää.
7. Huomautukset ja reklamaatiot
Kaikki lomakohteeseen liittyvät huomautukset ja reklamaatiot on osoitettava viipymättä niiden aiheen ilmaannuttua ja varauksen aikana suoraan asiakaspalveluun. Jos asiakas ei ilmoita havaitsemiaan puutteita heti vuokra-aikana asiakaspalveluun, katsotaan lomakohteen olevan sopimuksen mukaisessa kunnossa.
8. Varaukseen liittyvä asiakasviestintä
Vierumäki Sports Oy lähettää sähköpostilla asiakasviestintää varaustiedoissa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Viestintä sisältää muun muassa Vierumäen palvelutarjontaa ja ohjeistusta. Majoittumisen jälkeen Vierumäki Sports Oy lähettää palautekyselyn.
9. Sovellettava laki ja riitojen oikeuspaikka
Sopijapuolet pyrkivät ratkaisemaan sopimuksesta syntyneet riidat keskinäisin neuvotteluin. Mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, riidat ratkaistaan ensiasteena Lomakohteen sijaintipaikan käräjäoikeudessa. Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
Yhteystiedot:
Vierumäki Sports Oy, puh. 0300 870 870Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin ryhmiin, yhteisöihin ja muihin tahoihin kuin yksityishenkilöihin, jotka käyttävät, tilaavat, ostavat tai varaavat Vierumäki Yhtiöiden tuottamia palveluita 21.2.2020 alkaen, ellei tarjouksessa toisin mainita.
Koronatilanteet
Mikäli Aluehallintovirastolta ei ole tullut virallista kieltoa liittyen varaukseenne,
niin noudatamme normaaleja peruutusehtojamme.
Vierumäki Yhtiöt, jäljempänä Vierumäki
Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin ryhmiin, yhteisöihin ja muihin tahoihin kuin yksityishenkilöihin, jotka käyttävät, tilaavat, ostavat tai varaavat Vierumäki Yhtiöiden tuottamia palveluita 21.2.2020 alkaen, ellei tarjouksessa toisin mainita.
1. Vahvistus
Laskutus tapahtuu vahvistetun henkilömäärän mukaisesti tai sen kasvaessa yli ilmoitetun määrän, toteutuneen mukaan. Tilavaraus on voimassa tilaajan ilmoittamalle osallistujamäärälle. Mikäli osallistujamäärä muuttuu, on Vierumäellä oikeus osoittaa tila varaajalle sekä neuvotella uudelleen tilaisuuden yksityiskohdista ja kustannuksista.
2. Vahvistettujen varausten muutokset
Mikäli Vierumäelle on aiheutunut kustannuksia asiakkaan tilaamista palveluista tai
järjestelyistä, kuten esimerkiksi tilavaraukset, henkilöstökulut, juhlakoristelut, esitystekniikka, muiden tilaukseen tarvittavientilojen varaaminen, varautuminen erityisruokavalioihin tai mikä tahansa kolmannelta osapuolelta tilattu palvelu jne. on Vierumäki oikeutettu veloittamaan asiakkaalta niistä aiheutuneet kulut, riippumatta siitä onko varaus peruttu tai muutettu peruutusehtojen puitteissa. Peruutukset on aina tehtävä kirjallisesti. Peruutus katsotaan vastaanotetuksi, kun se on tullut Vierumäelle.
3. Varauksen siirtäminen
Varausta ei voi siirtää kolmannelle osapuolelle ilman Vierumäen hyväksymistä.
4. Maksuehdot ja laskutus
Hyväksytyt maksutavat ovat laskutus, käteinen, luottokortti tai pankkikortti. Laskutus
edellyttää, että asiakkaalla on etukäteen luotu ja voimassa oleva laskutussopimus Vierumäen kanssa. Maksuehto 14 päivää netto. Tarjouksessa olevat hinnat edellyttävät yhteislaskua koko ryhmästä (= 1 lasku). Laskuun lisätään laskutuslisä 15 €. Perimme palvelumaksun laskutustietojen muuttamisesta jälkikäteen (laskun lähdettyä) Mikäli jokainen maksaa majoituksensa itse, on maksu suoritettava viimeistään uloskirjautumisen yhteydessä. Kokouspaketit veloitetaan aina yhteislaskussa. Vierumäki ei laskuta yksityisiä henkilöitä. Vierumäki voi tarvittaessa tehdä koko- tai osaennakkolaskun varauksesta. Jos sovittua koko- tai osaennakkolaskua ei makseta eräpäivään mennessä, Vierumäellä on oikeus perua varaus.
5. Vahvistetun varauksen peruminen
Varaus astuu voimaan, kun tilaaja vahvistaa varauksen joko suullisesti tai kirjallisesti Vierumäelle. Tilaajanilmoittama vahvistus on sitova. Tilaajalla on oikeus seuraavien peruutusehtojen puitteissa perua vahvistettu tilaisuus.
Esimerkki:
• Osallistuja = Ryhmä- tai kokousvaraukseen osallistuva henkilö
• Huonevuorokausi = Majoitusvarauksen huonevuorokausimäärä. Varaat 50 hengen kokouksen kolmeksi päiväksi sekä 50 hotellihuonetta 3 yöksi. ->Huonevuorokausia kertyy yhteensä 150 joten ehdot 150-300 sarakkeen mukaisesti.
Majoituskiintiöt
6. Tilaisuuden ohjelma ja nimilista
Pyydämme lähettämään ryhmän tarkan ohjelman ja nimilistan huonejakoineen viimeistään (2) viikkoa ennen ryhmän saapumispäivää seuraavin tiedoin:
• Ryhmän nimi sekä tulo- ja lähtöpäivä
• Ryhmänjohtaja
• Arvioitu saapumisaika
• Mahdolliset ruokailuajat ja erikoisruokavaliot
7. Asiakkaan vastuu
Vierumäki ei vastaa esineistä, joita säilytetään Vierumäen tiloissa tai sen alueella tai unohtuvat sinne. Asiakas vastaa itse alueelle tuomistaan irtaimesta omaisuudesta. Tilaaja on velvollinen suojelemaan vahingoilta vuokraamiaan tiloja ja kalusteita. Tilaaja vastaa kaikista vahingoista, joita tilaajan laitteet, henkilökunta, vieraat, esiintyjät tai varauksen osanottajat aiheuttavat kiinteistölle tai hotellin irtaimelle omaisuudelle. Tilaaja vastaa Vierumäelle tuomistaan laitteista ja irtaimesta omaisuudesta. Tilaaja sitoutuu noudattamaan hotellin henkilökunnan ohjeita talon, sekä kalusteiden ja laitteiden käyttöä koskevissa asioissa. Tilaaja vastaa varauksesta kokonaisuudessaan.
8. Vierumäen vastuu
Vierumäki ei ole vastuussa välillisistä vahingoista eikä Asiakkaalle sattuneista loukkaantumisista vierailun aikana tapahtuneissa aktiviteeteissa, ellei loukkaantuminen johdu selkeästä puutteesta Vierumäen yleisessä turvallisuudessa. Vierumäki ei myöskään vakuuta asiakasta hänen vierailunsa ajaksi, vaan asiakas on itse vastuussa vakuutuksistaan.
9. Force Majeure
Vierumäki ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa.
Vierumäki Yhtiöt:
• Vierumäki Sports Oy
• Suomen Urheiluopiston kannatusosakeyhtiö Oy
• Vierumäki Infra Oy
10. Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä Netsin ja pankkien kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com -
VIERUMÄKI
VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT: RYHMÄVARAUKSET
Näitä ehtoja noudatetaan kaikkiin ryhmiin,joukkueisiin, yhteisöihin ja muihin tahoihin, jotka käyttävät, tilaavat, ostavat tai varaavat Vierumäki Yhtiöiden tuottamia majoitus-, liikunta-,
ravintola-, kokous- ja saunapalveluita sekä muita palveluita 01.02.2022 alkaen.
Nämä ryhmäehdot koskevat majoittuvia sekä ei majoittuvia ryhmiä, joiden koko on 10–300 huonevuorokautta tai yli 10 henkeä. Yli 300 huonevuorokauden ryhmien osalta
peruutusehdoista sovitaan erikseen tarjousvaiheessa.
Huonevuorokaudella tarkoitetaan yhden huoneen yhden yön varausta. Esimerkiksi 5 huoneen varaus kahdeksi yöksi on 10 huonevuorokautta. Ei majoittuvat ryhmät: ryhmän minimikoko on 10 hlöä. Alle 10 huonevuorokauden tai alle 10 hengen varauksissa noudatetaan yksittäisen varauksen varaus- ja peruutusehtoja.
Vierumäki Yhtiöt
Vierumäki-Yhtiöt, jäljempänä Vierumäki käsittää seuraavat yhtiöt: Vierumäki Sports Oy, Suomen Urheiluopiston Kannatusosakeyhtiö.
1. Varaus ja vahvistaminen
Varauksen yhteydessä tulee asiakkaan ilmoittaa nimi, osoite, puhelin, sähköposti sekä maksutapa. Varaus sitoo Vierumäkeä, kun se on vahvistettu asiakkaalle sähköpostilla ja kun asiakas on saanut siitä varausnumeron.
2. OsallistujatPyydämme lähettämään majoittuvien ryhmien osalta nimilistan huonejakoineen
ja seuraavin tiedoin viimeistään 10 päivää ennen saapumispäivää osoitteeseen: myynti@vierumaki.firyhmän nimi ja henkilömäärä
ryhmän tulopäivä ja lähtöpäivä
ryhmänjohtajan nimi ja puhelinnumero
arvioitu saapumisaika Vierumäelle
erikoisruokavaliot
ulkomaisten ryhmien osalta myös syntymäajat ja passin numerot
3. Maksuehdot ja laskutus
Mikäli maksuehdoista ei ole toisin sovittu, tilaaja maksaa käteisellä, pankkikortilla tai luottokortilla Vierumäellä.
Laskutus edellyttää, että asiakkaalla on etukäteen luotu ja voimassa oleva laskutussopimus Vierumäen kanssa. Maksuehto 14 päivää netto. Tarjouksessa olevat hinnat edellyttävät yhteislaskua koko ryhmästä. Laskutus tapahtuu vahvistetun henkilömäärän mukaisesti tai sen kasvaessa yli ilmoitetun määrän, toteutuneen mukaan. Laskuun lisätään laskutuslisä 15 €. Perimme palvelumaksun, 30 € laskutustietojen muuttamisesta jälkikäteen.Vierumäki voi edellyttää isommissa varauksissa koko- tai osasuoritusta varauksesta. Jos
sovittua koko- tai osaennakkolaskua ei makseta eräpäivään mennessä, Vierumäellä
on oikeus perua varaus.
4. Vahvistettujen varausten muutokset
Tilavaraus on voimassa tilaajan ilmoittamalle osallistujamäärälle. Mikäli osallistujamäärä muuttuu, on Vierumäellä oikeus osoittaa toinen tila varaajalle sekä neuvotella uudelleen tilaisuuden yksityiskohdista ja kustannuksista.
Mikäli Vierumäelle on aiheutunut kustannuksia asiakkaan tilaamista palveluista tai järjestelyistä, kuten esimerkiksi tilavaraukset, henkilöstökulut, juhlakoristelut, esitystekniikka, muiden tilaukseen tarvittavientilojen varaaminen, varautuminen erityisruokavalioihin tai mikä tahansa kolmannelta osapuolelta tilattu palvelu jne. on Vierumäki oikeutettu veloittamaan
asiakkaalta niistä aiheutuneet kulut, riippumatta siitä onko varaus peruttu tai muutettu peruutusehtojen puitteissa. Peruutukset on aina tehtävä kirjallisesti.
5. Vahvistetun varauksen peruminen.
Kaikki peruutukset tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen: peruutukset@vierumaki.fi
Peruutus katsotaan vastaanotetuksi, kun se on tullut Vierumäelle. Tilaajalla on oikeus seuraavien peruutusehtojen puitteissa perua vahvistettu tilaisuus.Peruutukset ja muutokset koskien kaikkia tilattuja palveluita, kun tilaus käsittää 10–30 huonevuorokautta:
koko tilauksen voi perua kuluitta viimeistään 14 vrk ennen tuloa
50 % tilattujen palveluiden määrästä voi perua kuluitta viimeistään 7 vrk ennen tuloa,
yli menevästä osasta veloitetaan täysi hinta25 % tilattujen palveluiden määrästä voi perua kuluitta viimeistään 3 vrk ennen
tuloa, yli menevästä osasta veloitetaan täysi hintakaikista alle 3 vrk ennen tilaisuuden alkua tehdyistä peruutuksista ja henkilömäärän
vähennyksistä veloitetaan täysi hinta
Peruutukset ja muutokset koskien kaikki tilattuja palveluita, kun tilaus käsittää 31–99 huonevuorokautta:
koko tilauksen voi perua kuluitta viimeistään 28 vrk ennen tuloa
50 % tilattujen palveluiden määrästä voi perua kuluitta viimeistään 14 vrk ennen
tuloa, yli menevästä osasta veloitetaan täysi hinta25 % tilattujen palveluiden määrästä voi perua kuluitta viimeistään 7 vrk ennen
tuloa, yli menevästä osasta veloitetaan täysi hintakaikista alle 7 vrk ennen tilaisuuden alkua tehdyistä peruutuksista ja henkilömäärän
vähennyksistä veloitetaan täysi hinta
Peruutukset ja muutokset koskien kaikki tilattuja palveluita, kun tilaus käsittää 100–300 huonevuorokautta:
koko tilauksen voi perua kuluitta viimeistään 2 kk ennen tuloa
50 % tilattujen palveluiden määrästä voi perua kuluitta viimeistään 45 vrk ennen
tuloa, yli menevästä osasta veloitetaan täysi hinta25 % tilattujen palveluiden määrästä voi perua kuluitta viimeistään 28 vrk ennen
tuloa, yli menevästä osasta veloitetaan täysi hinta10 % tilattujen palveluiden määrästä voi perua kuluitta viimeistään 14 vrk ennen
tuloa, yli menevästä osasta veloitetaan täysi hintakaikista alle 2 viikkoa ennen tilaisuuden alkua tehdyistä peruutuksista ja henkilömäärän
vähennyksistä veloitetaan täysi hinta.
Tilaisuuksien (ei majoittuvat ryhmät) vähimmäislaskutusperusteena toimii
osallistujamäärä, joka on vahvistettu Vierumäelle:7 vrk ennen tilaisuutta (alle 30 hlön ryhmät)
14 vrk ennen tilaisuutta (31–50 hlön ryhmät)
21 vrk ennen tilaisuutta (yli 50 hlön ryhmät)
Näiden aikarajojen jälkeen tehdyistä peruutuksista tai pois jäänneistä veloitetaan täysi hinta.
Ryhmien (yli 10 hengen) varaamat liikunta- sauna, kokous- ja muut tilat (ei majoittuvat ryhmät):
Tilat voidaan perua kuluitta viimeistään 14 vrk ennen
50 % tilojen vuokrasta voi perua kuluitta viimeistään 7 vrk ennen ja sen yli menevästä
arvosta veloitetaan täysi hinta.25 % tilojen vuokrasta voi perua kuluitta viimeistään 3 vrk ennen ja sen jälkeen yli
menevästä arvosta veloitetaan täysi hinta.Kaikista alle 3 vrk ennen tilan käyttöä tehdyistä peruutuksista veloitetaan täysi hinta.
Ehdot eivät koske koko Monitoimiareenan, Liikuntahallin tai Tennis-Padelhallin vuokraamista. Kokonaisen hallin vuokrauksen varaus- ja peruutusehdoista sovitaan
tarjousvaiheessa.
6. Sairastuminen tai muu pakottava syy
Mikäli ryhmän jäsenen varaus peruuntuu hänen tai lähiomaisensa äkillisen sairastumisen, tapaturman, viranomaisen määräämän karanteenin tai kuolemantapauksen vuoksi, asiakas on
oikeutettu saamaan takaisin 50 % maksetusta summasta. Peruutus on tehtävä ennen
oleskelun alkua. Takaisinmaksun suorittamiseksi on peruutuksen syystä toimitettava lääkärintodistus tai muu luotettava selvitys Vierumäki Sports Oy:lle 14 vuorokauden kuluessa peruutuksesta. Myöhemmin toimitettujen todistusten perusteella takaisinmaksua ei suoriteta. Oleskelun aikana tehty peruutus tai oleskelun keskeytys ei oikeuta takaisinmaksuun. Matkavakuutuksen kattavuus kannattaa tarkistaa matkan peruuntumisen varalta.
7. Varauksen siirtäminen
Varauksen siirto katsotaan peruutusehtojen näkökulmasta peruutukseksi ja uudeksi varaukseksi. Varausta ei voi myöskään siirtää kolmannelle osapuolelle ilman Vierumäen hyväksymistä.
8. KiintiövarauksetTaattu kiintiö
Taatussa kiintiössä asiakkaalle vahvistetaan tietty määrä huoneita. Huonevarauksille sovitaan viimeinen varauspäivä, jonka jälkeen varaamattomat huoneet purkautuvat kiintiöstä. Kiintiön varannut taho on vastuussa myös yksittäisten varausten peruutuksista ja vastaa mahdollisista peruutuskuluista yllä olevien peruutusehtojen mukaisesti. Noudatamme ryhmävarausten peruutusehtoja.Avoin kiintiö
Avoimessa kiintiössä sovitaan huoneiden erikoishinnat ja erikoishintaisten huoneiden
viimeinen voimassaolopäivä. Huoneita on saatavilla hotellin saatavuuden mukaisesti, huonemäärää ei voida taata. Erikoishinnalla tehtyjä yksittäisiä varauksia voi perua normaaleiden yksittäisten varausten peruutusehtojen mukaisesti.9. Muut ehdot
Tilajärjestelyt
Ryhmän tilaaja sopii ennen tilaisuuden alkua Vierumäen myynnin kanssa tilojen järjestelyistä ja kalustuksesta. Mikäli Vierumäki tekee asiakkaan pyynnöstä kalusteiden tai tilojen uudelleen järjestelyä alle 3 vrk ennen tilaisuuden alkua, veloitamme uudelleen järjestelyistä 35 €/tunti/työntekijä (minimilaskutus 35 €).10. Asiakkaan vastuu
Vierumäki ei vastaa esineistä, joita säilytetään Vierumäen tiloissa tai sen alueella tai unohtuvat sinne. Tilaaja vastaa itse alueelle tuomastaan irtaimesta omaisuudesta. Tilaaja on velvollinen suojelemaan vahingoilta vuokraamiaan tiloja ja kalusteita. Tilaaja vastaa kaikista vahingoista, joita tilaajan laitteet, henkilökunta, vieraat, esiintyjät tai varauksen osanottajat aiheuttavat kiinteistölle tai hotellin irtaimelle omaisuudelle. Tilaaja sitoutuu noudattamaan hotellin henkilökunnan ohjeita talon, sekä kalusteiden ja laitteiden käyttöä koskevissa asioissa. Tilaaja vastaa varauksesta kokonaisuudessaan.
11. Vierumäen vastuu
Vierumäki ei ole vastuussa välillisistä vahingoista eikä Asiakkaalle sattuneista loukkaantumisista vierailun aikana tapahtuneissa aktiviteeteissa, ellei loukkaantuminen johdu selkeästä puutteesta Vierumäen yleisessä turvallisuudessa. Vierumäki ei myöskään vakuuta asiakasta hänen vierailunsa ajaksi, vaan asiakas on itse vastuussa vakuutuksistaan.
12. Force Majeure
Vierumäki ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon ja jonka seurauksia se ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa.
Yhteystiedot:
Vierumäki Sports Oy, puh. 0300 870 870Näitä varausehtoja noudatetaan Vierumäki Sports Oy:n välittämien lomakohteiden vuokrauksessa lomakohteen omistajan ja asiakkaan (loppukäyttäjä) välillä. Nämä ehdot tulevat vuokralle antajaa ja asiakasta sitoviksi sen jälkeen, kun asiakas on tehnyt varauksen ja varauksesta on toimitettu varausvahvistus.
Määritelmät
Lomakohteella tarkoitetaan vuokrauksen kohteena olevaa huoneistoa tai mökkiä. Asiakkaalla tarkoitetaan lomakohteen vuokralle ottavaa loppukäyttäjää, joka tekee näiden varausehtojen mukaisen varauksen. Lomakohteen omistaja on vuokrauksen kohteena olevan lomakohteen omistaja, joka toimii näiden varausehtojen mukaisena vuokralle antajana ja asiakkaan sopijakumppanina.
Vierumäki Sports Oy on Vierumäen alueella sijaitsevia eri lomakohteita markkinoiva ja välittävä toimija, joka hoitaa varauksia ja vuokrauksia lomakohteiden omistajien puolesta ja näiden lukuun. Vierumäki Sports Oy ei ole näiden varausehtojen mukaisen lomakohteen varauksen ja vuokrauksen osapuoli.
Varauksen tekeminen ja maksu
Asiakkaan (varauksen tekijä) tulee olla varausta tehdessään täysi-ikäinen (18 vuotta täyttänyt). Varauksen voi tehdä verkkokaupassa tai myyntipalvelun kautta. Varauksen tekemisen edellytykseksi voidaan asettaa maksun suorittaminen joko kokonaan tai osaksi. Milloin maksun suorittamista edellytetään, asiakkaan varauspyyntö tulee voimaan vasta, kun maksu on suoritettu. Mikäli maksua ei suoriteta, vuokralle antajalla on oikeus peruuttaa asiakkaan varauspyyntö.
Varaus tulee voimaan ja vahvistetaan asiakkaalle toimitettavalla varausvahvistuksella. Tehtäessä varaus verkkokaupassa, ja mikäli maksua edellytetään asiakas maksaa varauksen kokonaisuudessaan varausvaiheessa, asiakas saa vahvistuksen varauksesta heti varausvaiheessa. Myyntipalvelu kautta tehtävissä varauksissa asiakkaalle lähetetään erillinen varausvahvistus.
Varauksen peruuttaminen ja muuttaminen
Peruutus on aina tehtävä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen vastaanotto@vierumaki.fi. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut Vierumäki Sports Oy:lle.
Jos asiakas peruuttaa varauksen aikaisemmin kuin 28 vuorokautta ennen varauksen alkua, peritään mahdollisesta ennakkomaksun maksunpalautuksesta toimitusmaksu 20 €, jota ei palauteta. Mikäli varaus peruutetaan 28 vuorokautta ennen vuokrauksen alkua tai myöhemmin, ei asiakkaan suorittamia maksuja palauteta lainkaan ja mahdollinen vielä suorittamatta oleva vuokrauksen hinta peritään asiakkaalta. Lomakohteen omistajalla on lisäksi aina oikeus periä asiakkaalta sellaisista asiakkaan tilaamista lisäpalveluista aiheutuneet kustannukset, joita ei voida peruuttaa. Mikäli asiakas muuttaa varausta (lomakohdetta, loman ajankohtaa, lisäpalveluja tai henkilömäärää), peritään näistä aiheutuvat mahdolliset lisäkustannukset asiakkaalta.
Jos lomakohdetta ei oteta vastaan tai se otetaan vastaan myöhästyneenä, asiakkaalla ei ole oikeutta vuokran palautukseen. Jos asiakas keskeyttää varauksensa ja poistuu lomakohteesta ennen vuokra-ajan päättymistä, ei käyttämättä jääneeltä ajalta makseta korvausta eikä asiakas ole oikeutettu vuokranpalautukseen.
Vuokralle antajan oikeus peruuttaa varaus
Lomakohteen omistajalla on oikeus peruuttaa varaus vapaasti aikaisemmin kuin 6 kuukautta ennen vuokrauksen alkua. Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), varaus voidaan peruuttaa vielä tämän jälkeenkin. Lomakohteen omistajan peruuttaessa varauksen, asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa summa takaisin kokonaisuudessaan. Jos varaus joudutaan peruuttamaan tai vuokraus keskeyttämään asiakkaan häiriökäyttäytymisen tai muun ehtorikkeen takia, niin maksuja ei palauteta.
Oleskelu lomakohteessa
Lomakohde on asiakkaan käytettävissä tulopäivästä klo 16.00 lähtöpäivään klo 12.00,
mikäli kohteen tiedoissa tai varausvahvistuksessa ei ole erikseen muuta todettu. Lomakohteen avaimet ja tarkemman ohjeet noudetaan saavuttaessa alueelle Vierumäki Sports Oy:n asiakaspalvelusta, joka sijaitsee Vierumäkihallilla. Poistuttaessa avaimet palautetaan asiakaspalvelupisteeseen.
Vuokraan sisältyy varatun lomakohteen käyttöoikeus varatulle ajalle. Mikäli kohteen tiedoissa tai varausvahvistuksessa ei ole muuta todettu, normaalit kalusteet, keitto- ja ruokailuastiat, ruokailuvälineet sekä petivaatteet sisältyvät hintaan. Astianpesuaineet, wc- ja talouspaperit sisältyvät vuokrahintaan lomakohteessa saavuttaessa olevan määrän mukaisesti. Liinavaatteet ja pyyhkeet sisältyvät vuokraan, 1 setti/ henkilö. Lomakohteen siivouksesta loman aikana huolehtii asiakas itse. Lomakohteessa suoritetaan vuokrauksen jälkeen normaali ylläpitosiivous lomakohteen siivousliikkeen toimesta. Asiakkaan tulee jättää lomakohde vuokrauksen jälkeen siihen kuntoon, että ylläpitosiivous on mahdollinen. Kustannukset tavanomaisen ylläpitosiivouksen ylittävästä siivouksesta peritään asiakkaalta. Tarkemmat siivousohjeet on esitetty kohdekansiossa.
Lomakohdetta saa käyttää enimmillään se henkilömäärä, joka on ilmoitettu lomakohteen kuvauksessa vuodepaikkamääränä tai mitä lomakohdetta varattaessa on sovittu. Juhlista ja muista tilaisuuksista, joissa kohteen henkilömäärä tilapäisesti ylittyy tai alueelle aiheutuu muille asukkaille esimerkiksi melu haittaa, tulee sopia ennakkoon. Teltan ja asuntovaunun tai vuokrattavien välineiden (esim. kylpypalju) käyttö kohteen tontilla on kielletty. Tupakointi on kielletty kaikissa lomakohteen sisätiloissa sekä uloskäyntien ja tuuletusyhteyksien lähellä.
Lemmikkieläimen tuomisesta lomakohteeseen on ilmoitettava varausta tehtäessä.
Lemmikkieläimen saa tuoda vain kohteisiin, joissa se on sallittu. Lemmikin tuomisesta
peritään lisämaksu, jonka määrä on 45€ (2020).
Tarkempia ohjeita ja määräyksiä voidaan antaa kohdetiedoissa ja lomakohteen käyttöoppaassa/kohdekansiossa. Asiakas on velvollinen tutustumaan kohdekansioon lomakohteeseen saavuttaessa.
Asiakkaan velvollisuudet ja lomakohteen luovutus lähtöpäivänä
Asiakas luovuttaa lomakohteen ja sen avaimet lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä.
Vierumäki Sports Oy:n asiakaspalveluun. Jos asiakas lähtee muuna aikana, on avaimet
luovutettava myös silloin asiakaspalveluun. Jos asiakas lähtee asiakaspalvelun tavanomaisten aukioloaikojen ulkopuolella, (esim. yöllä) on tästä sovittava ennakkoon asiakaspalvelun kanssa. Asiakas on vastuussa lomakohteessa aiheuttamistaan vahingoista täysimääräisesti.
Aiheutuneesta vahingosta on heti ilmoitettava asiakaspalveluun. Asiakas on velvollinen korvaamaan aiheuttamansa vahingot lomakohteen omistajalle sekä vuokrausten välittäjälle.
Asiakkaan loppusiivoukseen kuuluu, että astiat tiskataan ja laitetaan paikalleen, roskat viedään jätepisteeseen, tyhjät juomapullot ja – tölkit viedään pois, huonekalut laitetaan paikoilleen. Ruokatarvikkeet viedään pois tai ne viedään jätepisteeseen. Ovet ja ikkuna tulee sulkea ja tarkistaa, että ne ovat lukittuja. Lomakohde on poistuttaessa jätettävä siistiin kuntoon. Asiakas on velvollinen maksamaan lomakohteen siivoamisesta aiheutuvat kulut siinä tapauksessa, että lomakohteen sisätiloissa on tupakoitu tai siivousta ei ole suoritettu tai se on suoritettu puutteellisesti ja siivousliike joutuu käyttämään aikaa enemmän kuin normaali ylläpitosiivous kohteessa vaatii, ennen seuraavan asiakkaan saapumista.
Ylivoimainen este
Lomakohteen omistaja ei vastaa sellaisesta asiakkaalle aiheutuneesta vahingosta tai varauksen peruuntumisesta, joka aiheutuu ennalta arvaamattomasta ylivoimaisesta esteestä (force majeure) tai vastaavasta syystä (esim. sähkökatkot, luonnonilmiöt, epidemia tai eläimet, kuten hiiret ja hyönteiset), jonka seurauksia lomakohteen omistaja ei kohtuudella ole voinut välttää tai estää.
Huomautukset ja valitukset
Kaikki lomakohteeseen liittyvät huomautukset ja valitukset on osoitettava viipymättä niiden aiheen ilmaannuttua ja varauksen aikana suoraan asiakaspalveluun. Jos asiakas ei ilmoita havaitsemiaan puutteita heti vuokra-aikana asiakaspalveluun, katsotaan lomakohteen olevan sopimuksen mukaisessa kunnossa.
Sovellettava laki ja riitojen oikeuspaikka
Sopijapuolet pyrkivät ratkaisemaan sopimuksesta syntyneet riidat keskinäisin neuvotteluin. Mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, riidat ratkaistaan ensiasteena Lomakohteen sijaintipaikan käräjäoikeudessa. Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Tilanteissa, joissa lomakohteen omistaja on elinkeinonharjoittaja asiakkaalla voi olla oikeus saattaa erimielisyys kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi ja/tai olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). -
VIERUMÄKI
VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT: KURSSIT, LEIRIT JA TESTAUSASEMA
Seuraavat varaus- ja peruutusehdot ovat voimassa yksittäisissä Vierumäki Yhtiöiden järjestämissä kurssi- ja testausvaruksissa.
Näitä varaus- ja peruutusehtoja noudatetaan 01.05.2022 alkaen.
Vierumäki Yhtiöt
Vierumäki-Yhtiöt, jäljempänä Vierumäki, käsittää seuraavat yhtiöt: Vierumäki Sports Oy ja Suomen Urheiluopiston Kannatusosakeyhtiö.
1. Varauksen tekeminen ja maksu
Varauksen yhteydessä tulee asiakkaan ilmoittaa nimi, osoite, puhelin, sähköposti sekä maksutapa. Varaus sitoo Vierumäkeä, kun se on vahvistettu asiakkaalle sähköpostilla ja kun asiakas on saanut siitä varausnumeron.
2. Maksuehdot ja laskutus
Hyväksytyt maksutavat ovat käteinen, luottokortti tai pankkikortti. Vierumäki voi myös edellyttää, että kurssit tai testit tulee maksaa etukäteen mm. verkkokaupassa varauksen yhteydessä. Jos sovittua koko- tai osaennakkomaksua ei makseta eräpäivään mennessä, on Vierumäellä oikeus perua varaus.
3. Peruutus3.1. Kurssi- ja leirivaraukset
Asiakas voi peruttaa yksittäisen kurssivarauksen kuluitta 14 vrk ennen kurssia. Osa kursseista voivat olla myös ilman peruutusoikeutta, mutta tästä on ilmoitettu markkinointimateriaalissa. Oman matkavakuutuksen kattavuus kannattaa tarkistaa mahdollisen sairastumisen ja varauksen peruuntumisen varalta. Mikäli Vierumäelle on aiheutunut kustannuksia asiakkaan tilaamista palveluista tai järjestelyistä, kuten esimerkiksi tilavaraukset, henkilöstökulut, juhlakoristelut, esitystekniikka, muiden tilaukseen tarvittavien tilojen varaaminen, varautuminen erityisruokavalioihin tai mikä tahansa kolmannelta osapuolelta tilattu palvelu jne. on Vierumäki oikeutettu veloittamaan asiakkaalta niistä aiheutuneet kulut, riippumatta siitä onko varaus peruttu tai muutettu peruutusehtojen puitteissa. Vahvistettujen majoitus- ja kurssivarausten peruuntumisesta veloitamme toimisto- ja käsittelykulut 20 €.
Kaikki peruutukset tulee tehdä kirjallisesti sähköpostillaosoitteeseen: peruutukset@vierumaki.fi
3.2. Testausasema
YKSILÖASIAKKAAT
Testausajan peruuntuminen on asiakkaan puolelta ilmoitettava viimeistään testiä edeltävän viikon perjantaihin klo 15 mennessä – muutoin varatut testit veloitetaan alkuperäisen tilauksen mukaisesti. Vahvistettujen majoitus- ja kurssivarausten peruuntumisesta veloitamme toimisto- ja käsittelykulut 20 €.
15 minuutin myöhästyminen voi aiheuttaa testin peruuntumisen tai testipaketin supistamisen, koska varattu aika ei riitä koko testipaketin läpiviemiseen – näissä tapauksissa testit veloitetaan alkuperäisen tilauksen mukaisesti
Lisäksi testiä ei turvallisuussyistä suoriteta tai sitä voidaan rajoittaa, jos testattava on sairaana, hänellä on kovatehoista liikuntaa rajoittava hengitys- ja verenkiertoelimistön sairaus tai muu estävä sairaus, huomattava ylipainoisuus tai testattava on alkoholin vaikutuksen alaisena
Sairaustapauksissa muutokset ennen testiä sallitaan lääkärintodistusta vastaan
RYHMÄT
Testin peruuntuminen on asiakkaan puolelta ilmoitettava ryhmävarausten peruutusehtoja noudattaen – muutoin testit veloitetaan peruutusehtojen tulkinnan mukaisesti. Vahvistettujen majoitus- ja kurssivarausten peruuntumisesta veloitamme toimisto- ja käsittelykulut 20 €.
Ryhmien osalta ryhmäkoon muutos on ilmoitettava ryhmävarausten ehtojen mukaisesti – muutoin testit veloitetaan alkuperäisen tilauksen mukaisesti
15 minuutin myöhästyminen voi aiheuttaa testin peruuntumisen tai testipaketin supistamisen, koska ryhmälle varattu aika ei riitä koko testipaketin läpiviemiseen – näissä tapauksissa testit veloitetaan alkuperäisen tilauksen mukaisesti
Lisäksi testiä ei turvallisuussyistä suoriteta tai sitä voidaan rajoittaa, jos testattava on sairaana, hänellä on kovatehoista liikuntaa rajoittava hengitys- ja verenkiertoelimistön sairaus tai muu sairaus, huomattava ylipainoisuus tai testattava on alkoholin vaikutuksen alaisena
Sairaustapauksissa yksittäiset muutokset ennen testiä sallitaan lääkärintodistusta vastaan
4. Varauksen siirtäminenVarauksen siirto katsotaan peruutusehtojen näkökulmasta peruutukseksi ja uudeksi varaukseksi. Varausta ei voi myöskään siirtää kolmannelle osapuolelle ilman Vierumäen hyväksymistä.
5. Asiakkaan vastuu
Vierumäki ei vastaa esineistä, joita säilytetään Vierumäen tiloissa tai sen alueella tai jotka unohtuvat sinne. Asiakas vastaa itse alueelle tuomastaan irtaimesta omaisuudesta. Vierumäki suosittelee asiakkailleen matkavakuutusta mahdollisia poikkeustilanteita ja -tapauksia varten. Vierailunsa aikana Asiakas on vastuussa kaikesta toiminnastaan Vierumäen tiloissa ja sen alueella. Asiakas on velvollinen korvaamaan ympäristölle, kiinteistölle tai irtaimelle aiheuttamansa vahingot täydessä laajuudessaan. Korvausvelvollisuus koskee myös
lisäsiivousta, mikä on aiheutunut Asiakkaan huolimattomasta tai väärästä toiminnasta.
6. Asiakkaan esiintyminen Vierumäen tiloissa
Asiakas on velvollinen noudattamaan hyviä tapoja ja ottamaan huomioon Vierumäen
yleiset järjestyssäännöt. Asiakkaan vakavasti rikkoessa näitä sääntöjä, on Vierumäki oikeutettu välittömästi perumaan asiakkaan varauksen ja poistamaan asiakkaan toimitiloistaan. Asiakkaan on tällöin kuitenkin maksettava majoituksensa ja kaikkien tilaamiensa tuotteiden ja palveluiden hinta kokonaisuudessaan, eikä hän voi vaatia maksujen palauttamista.7. Vierumäen vastuu
Vierumäki ei ole vastuussa välillisistä vahingoista eikä Asiakkaalle sattuneista loukkaantumisista vierailun aikana tapahtuneissa aktiviteeteissa, ellei loukkaantuminen johdu selkeästä puutteesta Vierumäen yleisessä turvallisuudessa. Vierumäki ei myöskään vakuuta asiakasta hänen vierailunsa ajaksi, vaan asiakas on itse vastuussa vakuutuksistaan.
8. Huomautukset ja reklamaatiot
Kaikki mahdolliset majoitukseen ja/tai palveluun liittyvät huomautukset ja reklamaatiot on osoitettava viipymättä jo majoituksen aikana suoraan Vierumäen asiakaspalveluun.
9. Force Majeure
Vierumäki ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon ja jonka seurauksia se ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa.
10. Varaukseen liittyvä asiakasviestintä
Vierumäki lähettää sähköpostilla asiakasviestintää varaustiedoissa ilmoitettuun
sähköpostiosoitteeseen. Viestintä sisältää muun muassa Vierumäen palvelutarjontaa ja ohjeistusta. Majoittumisen jälkeen lähetämme palautekyselyn.
Yhteystiedot:
Vierumäki Sports Oy, puh. 0300 870 870